Att inte räcka till

Just nu har jag en känsla av att inte räcka till - förlåt vänner! Jag har många aktiviteter om dagarna som jag måste göra och sen har jag aktiviteter som jag vill göra, som är återhämtning för mig. Jag tränar på att göra en sak i taget när jag gör vissa aktiviteter, speciellt de som ska ge mig återhämtning. Jag praktiserar fortfarande randiga dagar i så stor utsträckning som jag förmår.

Jag verkar nu vara en person som inte kan hålla många bollar i luften. Just nu är jag fokuserad på vardagens (familje-) aktiviteter, promenader med lilleman, lätt hemmaträning, broderi och lyssna på bok. Jag har sökt tre jobb och denna aktivitet tar mycket energi av mig. Alla tankar på hur jag ska kombinera arbete med föräldraledigt utan att börja må dåligt igen.

Insikten hur jag efter en dag med två aktiviteter utöver vardagen är manglad. Oro för ekonomin, vi lever på sparade pengar som sinar. Oro för framtiden. Oro för att behöva sätta E på förskola tidigare än han är redo för. Oro för hur dagis kommer reagera när vi kanske behöver fler timmar för H. Det var tydligen väldigt svårt att veta när jag var sjukskriven på 75% och föräldraledig på 25%. Jobbigt att räkna ut.

Allt detta pusslande är så dränerande. Det hade varit mycket enklare om mamma jobbade 100 % och pappa jobbade 100 %. Men det är inte möjligt nu. Jag skulle såklart kunna ta ut fler föräldraledighetsdagar per vecka, men det är jobbigt att tänka att de skulle ta slut innan han är 2 år.

Idag vågade jag fråga en annan förälder hur de fått ihop ekonomin. Och fick erfara att de haft det sjukt tufft de med och levt på sparade pengar. Nu kan de pussla ihop det med en 90% och en 75% tjänst för att den ena kan arbeta hemifrån och då även ha hand om barnet.

Man är iaf inte ensam. Det är lite tröst i tillvaron.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Inte i kontakt med känslolivet

Halvtid fram till oktober

jobb och framtid